Çin’in video oyun sektörü şu anda önemli bir dönüşüm içerisinde. Aralık ayında Çin pazarı için 105 video oyunun onaylanması, sektörde bir iyimserlik dalgası yarattı. Bu adım, bir buçuk yıldan fazla bir süredir verilen en büyük oyun onayları grubunu temsil ediyor ve Tencent ve NetEase gibi önemli başlıkları içeriyor.
Ancak bu olumlu gelişme, düzenleyici kurumların sıkılaşan kuralları eşliğinde gerçekleşiyor. Çevrimiçi oyunlara aşırı harcamayı kısıtlamayı hedefleyen son düzenleme taslağı, sektörde bir soğuk hava estirdi. Tencent ve NetEase gibi büyük oyuncuların hisse değerleri bu gelişmelerle keskin bir düşüş yaşadı.
Çin’deki düzenleyici manzara, oyun endüstrisi için bir dalgalanma dönemi oluşturuyor. Ağustos 2021’de, gençler arasında video oyun bağımlılığı ile mücadele etmek için katı kurallar getirildi ve bu, oyun sürelerini ciddi şekilde sınırladı. Bununla birlikte, yeni oyun lisansları üzerindeki dondurma işlemi, 2022’de endüstri gelirlerinde önemli bir düşüşe neden oldu.
Çin oyun sektörü, düzenleyici engellerle büyümeye çalışıyor
Bu zorluklara rağmen, en son onay turu ve düzenleyicilerin yeni taslak kuralları gözden geçirme ve iyileştirme konusundaki istekliliği, kısıtlamaların hafifleyebileceğine işaret ediyor. Bu hamle, Çin’de çevrimiçi oyunların gelişimi için güçlü bir destek gösterisi olarak görülüyor. Endüstri, bu eğilimin devam edeceğini ve çevrimiçi oyun sektörünün kaliteli içerik ve yüksek kaliteli gelişimine yol açacağını umuyor.
Dalgalanan düzenleyici ortam, Çin’in canlı bir dijital eğlence endüstrisini teşvik etme ve oyun bağımlılığı ile aşırı harcama konusundaki endişeleri ele almak arasında denge kurmaya çalıştığını vurguluyor. Mevcut durum, Çin’deki oyun endüstrisinin geleceği için temkinli bir iyimserlik öneriyor, sektör yeni düzenlemelerin son hali için heyecanla bekliyor.
Önümüzdeki aylar, Çin’deki oyun pazarının gelecekteki yönünü belirlemede kritik olacak. Endüstri, düzenleyici engellerden sıyrılmayı ve yeni açılan fırsatlardan yararlanmayı hedefliyor.